Завршен конкурс за пријем сарадника за односе са јавношћу у Републичком заводу за заштиту споменика културе

Поступак је спроведен у оквиру пројекта „Проналажење решења за неуравнотежености на тржишту рада у сектору културног наслеђа у Дунавском региону побољшавањем његове доступности младим стручњацима“ – CultHeRit 2024–2026, у којем је Републички завод за заштиту споменика културе пројектни, а Минисатсрво културе придружени партнер пројекта. Поступак у циљу запошљавања кандидата на позицији сарадника за односе с јавношћу у Републичком заводу одвијао се у три етапе. Претходно је донета одлука у сарадњи са Кључном групом заинтересованих страна (Key Stakeholder Group - KSG), да позиција на коју ће се запослити млади професионалац у оквиру пројекта CultHeRit буде место сарадника за односе с јавношћу које за сада не постоји у систематизацији запослених у Републичком заводу.

Завршен конкурс за пријем сарадника за односе са јавношћу у Републичком заводу за заштиту споменика културе

У ПРВОЈ ЕТАПИ је обликован текст јавног конкурса уз уважавање свих прописа и систематизације радних места у култури. Одлучено је да се направи визуал промотивног материјала инспирисан стрипом, а у складу са естетиком и стилом комуникације која кореспондира са старосном групом којој је конкурс намењен. Визуал је обликовала архитекта Ана Момчиловић, да би уз одговарајући текст и линкове био пласиран на друштвеним мрежама Републичког завода (Facebook, Instagram). Текст конкурса је публикован на сајту Завода, а информација о отварању јавног конкурса постављена и на највећој платформи за запошљавање у Србији – Infostud-у. Конкурс је трајао 15 дана, објављен је 25.11. 2024, а рок за пријављивење је био 10.12.2024.

Завршен конкурс за пријем сарадника за односе са јавношћу у Републичком заводу за заштиту споменика културе

У ДРУГОЈ ЕТАПИ су пажљиво прегледане све приспеле пријаве који их је било приближно педесет, али су већ у првом тријажу одбачене непотпуне пријаве, као и оне кандидата старијих од 35. година. У другој фази између 36 кандидата (чије пријаве су биле потпуне и које су приспеле на начин предвиђен конкурсом), одабрано је 16 на темељу образовања које кореспондира са позицијом сарадника за односе с јавношћу у установи заштите културног наслеђа, професионалне биографије и мотивационог писма које су кандидати доставили.

У ТРЕЋОЈ ЕТАПИ je 16 кандидатa 12.12.2024. позванo у Републички завод на разговор и тестирање. У првој фази тестирања кандидати су имали задатак да се представе како члановима комисије тако и осталим кандидатима и то тако што ће испричати нешто о себи и својим интересовањима изван професионалне свере. Био је то својеврсни тест квалитета јавног наступа у потпуно непознатом окружењу, дакле оних перформативних особина које несумњиво мора да поседује сарадник за односе с јавношћу.

Након представљања формиране су путем жреба, односно случајног избора, четири групе са по четири члана, а сви су добили задатак да представе пројекат CultHeRit на начин који сами као тим осмисле и према друштвеним мрежама/медијима које сами изаберу. Такође им је предочено да ће сами изабрати особу из своје групе која ће представити њихово решење. Имали су сат времена на располагању да конципирају и реализују своје идеје. Овај део теста је истовремено показао и колико су креативни, али и како функционишу у тиму са насумично изабраним осталим члановима. Дакле, управо онако како се то дешава и у реалности, јер не можемо утицати на то у каквом ћемо се колективу наћи приликом запошљавања или неког другог облика професионалног ангажовања.

Додатно, овај део теста је требало да покаже како функционишу под притиском, што је један од кључних фактора у раду сваког ПР-а. Истовремено им је саопштено да ће након овог теста из сваке групе бити изабран по један кандидат који ће ући у финални део тестирања, односно индивидуални разговор са члановима комисији, те да ће међу њима бити изабрана она особа коју ће Републички завод ангажовати на позицији сарадника за односе с јавношћу на годину дана у оквиру пројекта CultHeRit.

Завршен конкурс за пријем сарадника за односе са јавношћу у Републичком заводу за заштиту споменика културе

Сви кандидати у овом делу тестирања испољили су висок степен креативности, а поједине идеје су биле маштовите, духовите и проницљиве, показујући да кандидати добро познају карактер медија за који су се одлучили, али и да јасно виде циљну групу којој се обраћају. Напослетку није било ни мало једноставно изабрати четворо најбољих, али је комисија пажљиво разматрала све кључне елементе у том процесу и определила се за следеће кандидате: Смиљка Чабраја, Ана Ђорић, Доротеа Ашћерић и Даница Чолаков.

Са изабраним кандидатима је обављен интервју и комисија је након краће дискусије закључила да је историчарка уметности, мастер организационих наука, са значајним искуством у ПР-у и дигиталном маркетингу културног наслеђа, Доротеа Ашћерић (26) најбољи кандидат за позицију сарадника за односе с јавношћу Републичког завода за заштиту споменика културе-Београд.

Сви учесници треће етапе конкурса су одмах обавештени о овој одлуци, а управа Завода је упозната са изабраном кандидаткињом, којој је пожелела добродошлицу у колектив.

Завршен конкурс за пријем сарадника за односе са јавношћу у Републичком заводу за заштиту споменика културе

Комисија коју су чинили Владимир Џамић, др Татјана Трипковић, Ана Момчиловић и Ана Вранеш реализовала је све три етапе конкурса на професионалан, етичан и транспарентан начин, водећи подједнако рачуна о потребама Републичког завода, као и о правичном односу према свим кандидатима који су се пријавили на конкурс. Конкурсно тестирање су обавили у сарадњи са Тамаром Огњевић из Артис центра, сарадницом на пројекту CultHeRit, историчарком уметности и ПР-ом са дугогодишњим искуством у комуникацији културног наслеђа.

ВРХ