ART NOUVEAU 2 / СЕЦЕСИЈА 2 - Јачање културног идентитета земаља Дунавске регије заснованог на заједничком наслеђу Сецесије

Пројекат ART NOUVEAU 2 - Јачање културног идентитета земаља Дунавске регије заснованог на заједничком наслеђу сецесије део је Дунавског транснационалног програма Европске уније који је започео у јулу 2020. године. То је наставак пројекта ART NOUVEAU - Одржива заштита и промоција сецесијског наслеђа у земљама Дунавске регије, који је трајао од 2017. до 2019. године.

Водећи партнер пројекта је Градски музеј Орадеа, (Румунија), а остали партнери су Градски музеј Орадеа, (Румунија), Национални институт за наслеђе, Букурешт, (Румунија), Музеј примењене уметности, Будимпешта, (Мађарска, Музеј уметности и заната, Загреб (Хрватска), Аустријски музеј примењене уметности, Беч (Аустрија), Словачки технолошки универзитет, Братислава (Словачка), Републички завод за заштиту споменика културе, Београд (Србија) и Универзитет Јанош Кодолани, Будимпешта (Мађарска).

Циљ пројекта је јачање културног идентитета и наслеђа сецесије у земљама Дунавске регије, а спроводиће се кроз образовне програме, изложбе, серију онлине предавања, водиче за туристе, каталоге, краткометражне филмове и др.

Наслеђе сецесије је део историје и свакодневног живота градова подунавског региона а надамо се и саставни део њихове будућности.

Пројекат Сецесија 2 покреће питања одговорног и одрживог коришћење сецесијског наслеђа као средства за јачање регионалног културног идентитета, као и за подстицање економског раста у земљама Дунавске регије.

Партнерство у овом пројекту има за циљ стварање транснационалне професионалне сарадње у области наслеђа сецесије. Пројекат такође идентификује и изазове са којима се суочавају заједнице које деле значајно културно наслеђе.

Образовне активности (програми за децу, изложбе и онлине предавања) подићи ће ниво знања о наслеђу сецесије у широј јавности. Стечено знање је кључно за промену перцепције и прилагођавање односа према овом наслеђу. Побољшано искуство подстаћи ће и покренути веће интересовање за ово наслеђено културно благо.

Пројекат ће подстаћи ширу јавност да препозна, поштује, цени, заштити и боље се стара о наслеђу сецесије. На крају, то ће им помоћи да (ре)дефинишу и прошире осећај припадности, показујући да они и њихово културно наслеђе припадају широј регији. Образовни стручњаци ће користити своје искуство у приступу и одржавању односа са образовним институцијама и широком јавношћу. Пројекат ће такође прихватити препоруке стручњака за образовање како би се задобила пажња деце и омладине.

Такође ће се подстицати коришћење дигиталних медија, квизова, такмичења на друштвеним мрежама, игара, трејлера за филмове и најава догађаја у пројекту, како би се показала веза са актуелним трендовима у области промоције и маркетинга.

Ширење знања међу професионалним организацијама, локалном администрацијом, урбанистима и (националним) институцијама које утврђују политике заштите и управљања има за циљ повећање њиховог знања о наслеђу сецесије у региону. Боље обавештена професионална заједница ће боље заштитити, управљати и промовисати ову врсту наслеђа. Циљна публика обухвата историчаре уметности, кустосе, урбанисте, истраживаче и друге стручњаке на пољу заштите културних добара унутар и ван Дунавског региона, локалну администрацију као и националне и међународне факторе који утврђују политике управљања и заштите. Како је циљана публика разнолика, пројектне активности су посебно дизајниране да се обрате и осигурају оптимално ангажовање и допринос сваке групе. Информације представљене у дигиталном каталогу биће лако доступне и добро организоване. Његова промоција ће укључивати ширење путем партнерских интернет платформи, вести и најаве, професионалне догађаје и умрежавање. Широка локална, национална и међународна промоција решења за урбани развој обезбедиће њихово опстанак и резултирати висококвалитетном рехабилитацијом сецесијског наслеђа. Такође може повећати видљивост и створити интересовање будућих чланова да сазнају више или се придруже професионалној заједници која проучава и штити наслеђе сецесије.

Да би се обезбедило веће уважавање локалне заједнице за наслеђе сецесије и повећала његова атрактивност за туристе, сваки партнер ће појединачно радити на професионализацији туристичке промоције наслеђа сецесије кроз укључивање туристичке индустрије, сарадњу са туристичким организацијама и службама у региону, који могу резултирати економским растом, генерисати приходе и подстаћи отварање нових радних места.

На пример, сваки град дунавске регије има градске туре, али циљ овог пројекта је обучити туристичке водиче и понудити туристима и локалном становништву специјализоване туре за обилазак здања најзначајнијих архитеката сецесијске епохе.

Активности које ће допринети овом циљу су обуке за туристичке водиче, анкете и студије навика туриста, као и промотивне кампање у туристичкој индустрији. Њихов Циљ је промена понашања циљних група пружањем добро представљених занимљивих информација и повећањем њиховог знања о наслеђу сецесији. Као резултат тога, тур оператори могу размотрити развој и укључивање сецесијске културне руте у своју понуду или прилагодити постојеће тако да укључе и наслеђе сецесије. Туристи, када стекну више знања о овом уметничком правцу, могу покренути и повећати потражњу за туристичком понудом тог културног наслеђа.

Успех Светског дана сецесије који ће се обележити 10. јуна 2021. у великој мери зависи од широког публицитета и правилног оглашавања. У том смислу биће организована координисана интензивна кампања како би се обезбедила велика видљивост ових значајних догађаја.

Пројекат је суфинансиран из фондова Европске уније (ERDF, IPA II).

Придружени партнер Републичког завода за заштиту споменика културе - Београд је Министарство културе и информисања Републике Србије.

ART NOUVEAU 2 / СЕЦЕСИЈА 2 - Јачање културног идентитета земаља Дунавске регије заснованог на заједничком наслеђу Сецесије
ВРХ